Téma: Moderní baterie v 28 let staré motorce
10.4.2018 v 12:04
Zdravím všechny motorkáře. Je tu jaro a s ním příprava na sezonu. Trápí mě jedna věc. Mrtvá baterie. Mám jí přes dva roky a nejspíše jsem ji zničil sám. Je to AGM a nabíjel jsem jí starou ruskou nabíječkou, která oproti moderním dovoluje ruční nastavení napětí. Pokud by to bylo jen mou chybou, tak v pohodě. Ale když jsem motorku před dvěma roky kupoval, byla v ní mrtvá klasická baterka, tak mě napadlo jestli není něco špatně s motorkou. Proměřil jsem dobíjení a to ukazuje 14,2V při volnoběhu a 14,6V v otáčkách, které se ukázalo jako nejvyšší, nad které už to nešlo. Hledal jsem různě tady na fóru a i na googlu. Našel jsem informaci že obecně vhodné pro všechny gelové baterie je vhodné napětí 14,4V. A tak se ptám. Je možné, že 28 let stará motorka zničila baterii? Přeci jen je to úplně jiná generace a byla stavěna na jiný druh baterie. Je tedy třeba nutné přidat nějaký regulátor, který by nepustil víc jak 14,4V? Mám rád technologický pokrok. Na motorce mám LED blinkry a zadní LED světlo. Takže teď přemýšlím co koupit za baterii. Láká mě LiFePO4, případně jinou AGM. Ale mám strach aby jí motorka nějak nezkrátila životnost a já zas za dva roky nemusel řešit co s ní. Takže trochu jsem nalomený, abych vzal normální baterku za pár stovek u které je jistota, že motorka jí nic neudělá.
1 reakcí na tento příspěvek Moderní baterie v 28 let staré motorce
Deyva: ono se neda rict "nesprávně" ale slo by to "rychleji" ... hlavne v motorce by temer nemelo docházet k tem prvním dvěma fazim, maximalne chvilku po startovani...
assassin píše: Deyva: ono se neda rict "nesprávně" ale slo by to "rychleji" ... hlavne v motorce by temer nemelo docházet k tem prvním dvěma fazim, maximalne chvilku po startovani...
Nezapomeň, že baterky trpí samovybíjením, po použití starteru může chybět v baterce další 5-10% podle délky startování. Další věc je neochota chemických procesů akumulovat další náboj, pokud se baterka blíží k limitu nabití.
Problém ale vždycky nastane při napětí vyšším, než 2,4V na článek. V případě, že na některém z článků baterky začne docházet k větší sulfataci, zvýší se i vnitřní odpor při nabíjení a tím se zvýší i nabíjecí napětí na tomto článku. A to je počátek rychlého konce takové baterky. U klasických kyselinových článků dochází k "varu" elektrolytu a úbytku vody z elektrolytu. U AGM, při nabíjecím napětí na článek nad 2,4V a nabitém stavu, není var možný, protože kyselina je nacucaná do houbovitého absorbentu, který tímto poškodí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki gsx600f vedení hadic Suzuki GSX 600 F | Troppau_Dom | 6 | 26.9.2024 v 17:34 Kohlstein |
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki | KadlecJo | 14 | 26.4.2024 v 07:54 zmulin |
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F | Loupáček | 56 | 2.12.2023 v 16:56 Krovak |
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F | robb99 | 9 | 15.7.2023 v 20:32 dewwil |
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F | Vojtas0034 | 8 | 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034 |