paolo_novy Přidat reklamu

Téma: 350 a její výkon?
11.3.2012 v 21:41
Zdarec pánové a dámy. Osedlal jsem starší stroj. Jawu 350/638, v zimě jsem se v tom trošku pošťoural a dneska to šel projet. Mám na vás pár dotazů:

1.Mám na tom elektronickej otáčkoměr, ale mám pocit, že né zrovna funkčí. Ručička se pohybuje od 1-2tis otáček, což je očividně špatně. Je možné, že jsem při montáži špatně připojit konektory na civky. Jak to má správně být? Mám 2 drátky připojené na jednu cívku, nemají být každý na jedné cívce? Co jsem tak spozoroval tak ten tachometr je taky jen na parádu, nevím jestli jedu 60 nebo 90

2.Další věc je, že v motoru ( ve válcích ) neco... jakovy cvaká, dost nerad bych něco zanedbal. Je to normální (až tak moc tomu nerozumim)?

3.Mám pocit,že mi moc Jawka nejede, na 4 to valim 80-90 (těžko říct)a dál se jí moc nechce. Myslel jsem, že tyhle stroje jezdily 120-140. Rád bych taky někoho předjel cestou do práce.

4.Jakou máte spotřebu a jaký dáváte olej? Schroustne to i horší olej? Na nádrži mám nálepku 1:40 tak se toho poměru držim, ale výfuky jsou dost zahebelený olejem. Čím to?

Děkuji

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 a její výkon?

15.3.2012 v 20:22 | Nahoru | #1
laďa prášil> lehce Ti připomenu Tvá slova ze 7.1. možná jsi sám kdo si to myslí. Nic ve zlém, nezpochybňuju co říkáš a píšeš, naopak mám za to, že jsi jedním z mála kdo sem ve věcech dotýkajících technickou stránku umí napsat dost fundovaný rady (mimochodem, zapoměl jsem Ti díknout za tip na zlomenou vidličku ve vypínacím automatu spojky, pochopitelně jsem ji měl rozlomenou taky takže díky), ale proti tomu všemu stavím svou zkušenost. Mám 639, syn dvě 638, bratr 639, kamarád 638 avšichni máme se spojkou více či méně stejný problémy. Škubání při rozjezdu v lepším případě, bratr i občas při řazení a to dost dramatický. Troufnu si tvrdit, že nejsme žádný jelita, navíc brácha je strojař a využívá možnosti řemesla a práce s tím spojené, mám na mysli třeba vybroušení kluzného futra spojky s přesností na 0,00x mm což je na javu téměř zbytečný, pak třeba vyvažování atd a dohromady nepomáhá nic. dočasně pomůže výměna lamel a mezilamel za nové, ale po cca 5-8 tis je problém zpátky. Loni má moje Jawka najeto cca 11 tis a od 5tis po výměně komplet spojky (unašeč, koš, lamely, mezilamely, futro, primár, tyčky, ložisko a dokonce matice ) se problém objevil znova. Asi jen těžko mě někdo přesvědčí o tom, že spojka 638 nemá nějakou konstrukční vadu. Můžem diskutovat i o oleji v převodovce, ale PP80 i PP90 jsem vyzkoušel, změna se nekonala. Mám v záloze poslední tip, úpravu mezilamel, kterou zrealizuju za cca 3 týdny a pak se uvidí.
Mýtus...
Až budeš mít cestu do podkrkonoší, můžeš si in natura sáhnout hned na 5 takových mýtů, jsem ochoten zařídit postavit je v jeden den na jedno místo.
Nějakej tip?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 a její výkon?

15.3.2012 v 21:52 | Nahoru | #2
M-P9> Pružnou lamelu jste zkoušely? Vypadá asi takto, pak už jen výměna za 634 spojku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 a její výkon?

28.3.2012 v 14:00 | Nahoru | #3
M-P9> Sory, nevšiml jsem si dřív příspěvku, byl jsem týden pryč:
1. Ta vidlička je zajímavý problém, zejméma proto, že se o tom nikde nepíše
2. I dál Martin ED píše, že 250ED má de fakto stejnou spojku a není problém, takže možná v tom ten problém opravdu není. V konstrukci spojky myslím. A myslím, že ne. Všechny spojky jsou vlastně stejný. Většina. Ani olej na to nemude mít zásadní vliv. Myslím aby to na teplej olej kvůli oleji cukalo. Takže za
3. tip mám : Píšeš, že po výměně komplet spojky se problém se problém objevil znova. Takže v čem je 250 ED jiná? Ve způsobu pohonu, neboť má ozubená kola a ne řetěz, možná nemá kolo klínek na čepu klikového hřídele, možná má, to nevím, tento motor jsem viděl jen celý. ALE stalo se mi, že se mi protáčelo řetězové kolo primáru na klice a v tom bych viděl možnou příčinu škubání. Jednou jsem kolo nemohl sundat, bylo úplně zatavené do čepu, 8 stahováků, tři zničené, motomechnik mě s tím vyhodil, že to nejde a pomohl až autogen, kterým se kolo ne nahřálo, ale rozřezalo.... Právě při rozjezdu bych viděl možnost, že se to může projevovat, takže bych napřed toto 100% vyloučil. I jindy se mi stalo, že na čepu byla stopy po otáčení, neberu jen tu kritickou zkušenost. Takže buď silně dotáhnout, nebo na drážka-pero. Pak bych řešil teprve spojku. Podle mě to může být důvod proč po výměně spojky a bezvadném mechanismu vypínání, dobrých řetězech.... je vše stejné. A u některé to dělá a u jiné ne, i když je spojka stejná. No a občas někdo mění řetez primár se spojkou, takže většinou kvůli řetětu musí kolo z kliky dolů, dáš ho tam, dotáhneš a novou spojku a je to ok ale nemusí to být spojkou.
Moje mínění.
Měl jsem jenom unašeč omačkaný na šestihranu - myslel jsem na drážkové hřídeli, která pochopitelně není šestihran.. tak upřesňuji.
Když jsem se na to ptal, proč na klik hřídeli není drážka+pero na řetězové kolo, bylo mi řečeno, že je to zbytečný, že kužel to podrží. No, řekl bych, že rotující klika jawy s cca max. 30 Nm zase není tak malá energie.
pak mě napadá nějaká úpravy vypínacího mechanismu, ale to bych řešil až pak. Prostě podle mého je 638 spojka dobrá a není dúvpd, proč by 634 měla být lepší. Každý píše, že lepší je, ale Proč, co je konstrukční důvod, to já nevím. Kdo to ví, ať mi to napíše.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 pagi 16 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy


TOPlist