Aprilia Tuono V4 1100 vs. Yamaha MT-10: Rychle, zběsile a prakticky
27.03.2023
27.03.2023
19.12.2022
20.09.2018
02.04.2018
07.11.2016
16.05.2016
01.06.2024
05.06.2022
22.11.2021
09.11.2021
28.09.2018
15.05.2018
01.05.2017
28.02.2017
30.12.2016
04.10.2016
24.06.2016
24.02.2016
17.12.2015
16.11.2015
2016 | 2017 | 2018 | 2022 | |
---|---|---|---|---|
Doplnit technické údaje pro chybějící ročník Upravit chybné údaje | ||||
V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme. |
||||
Objem | 998 cm3 | |||
Výkon | 118 kW (160.5 koní) | 122 kW (165.9 koní) | ||
Výkon při otáčkách | 11500 ot/min | |||
Točivý moment | 111 Nm | 112 Nm | ||
Otáčky při max toč.mom. | 9000 ot/min | |||
Druh motoru | Spalovací | |||
Dvoudobý/čtyřdobý | 4 | |||
Chlazení | Kapalina | |||
Uspořádání válců | Řadový | |||
Počet válců | 4 | |||
Rozvod | DOHC | |||
Ventilů na válec | 4 | |||
Vrtání | 79 mm | |||
Zdvih | 50.9 mm | |||
Kompresní poměr | 12 : 1 | |||
Příprava paliva | Vstřikování | |||
Startér | Elektrický | |||
Počet rychlostí | 6 | |||
Sekundární převod | Řetěz | |||
Typ rámu | - | Dvojitý páteřový | ||
Materiál rámu | lehká slitina | - | lehká slitina | |
Zdvih předního odpr. | 120 mm | |||
Zdvih zadního odpr. | 120 mm | |||
Brzdy vpředu | 2 kotouč | |||
Rozměr předního kotouče | 320 mm | |||
Přední třmen | čtyřpístkový | - | čtyřpístkový | |
Brzdy vzadu | kotouč | |||
Přední kolo | 17 " | |||
Zadní kolo | 17 " | |||
Rozměr přední pneu | 120/70 ZR17 M/C (58W) | 120/70ZR17 | ||
Rozměr zadní pneu | 190/55 ZR17 M/C (75W) | 190/55ZR17 | ||
Rozvor | 1400 mm | 1440 mm | 1405 mm | |
Úhel hlavy řízení | 24 ° | |||
Závlek předního kola | 102 mm | - | 102 mm | |
Světlá výška | - | 135 mm | ||
Výška sedla | 825 mm | 835 mm | ||
Pohotovostní hmotnost | 210 kg | 212 kg | ||
Objem nádrže | 17 l | |||
Množství oleje | - | 3.9 l | 4.9 l | |
Spotřeba | 7 l/100 km | 8 l/100 km | 6.83 l/100 km | |
První cena | 369990 Kč | 384990 Kč | 369990 Kč | 394990 Kč |
Cena testovaného stroje (včetně příplatků) | - | 394990 Kč | ||
Poznámka | - | MT-10SP 454.990,- MT-10 Tourer 409.990,- MT-10SP Tourer 479.990,- |
MT-10 SP 429.990,- (plně nastavitelný Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS), TFT přístrojovka) MT-10 Tourer 399.990,- MT-10 SP Tourer 469.990,- |
Model SP 459 990 Kč |
MT Tour 2023 Ostrava - jízda na MT03 a MT10
Aprilia Tuono V4 1100 vs. Yamaha MT-10: ...
Yamaha MT-10: Nejtemnější strana Japonska
Yamaha představila novou MT-10
Yamaha 2019: Nabroušená YZF-R125 a poho...
Krátké svezení na MT-10 SP
Yamaha MT-10 v cestovní edici
MT 10 test
Test Ride: Yamaha MT-10
Yamaha MT-10 SP
Přijďte vyzkoušet Yamahu MT-10
Yamaha MT-10: zkrocená R1 v UFO převleku
Yamaha MT-10
Yamaha MT-10: Ray of Darkness
Fórum | Téma | Odpovědí | Poslední příspěvek | ||
---|---|---|---|---|---|
Založit téma Všechna témata | |||||
Tipy | [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava | 30 | 6.8.2024 07:18 | ||
Naked bike | MT-10 2022 | 1 | 3.5.2024 23:04 | ||
Vybavení | Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzduchu - koupě | 0 | 10.1.2023 11:49 | ||
Silniční cestovní | Power Commander | 11 | 18.10.2022 13:42 | ||
Výběr moto | Hledám špínu na vybrané motorky | 84 | 12.5.2022 12:15 | ||
Papírování a nehody | Bouraná MT 10 | 52 | 26.10.2021 21:35 | ||
Naked bike | MT 09 vs MT 10 | 16 | 3.7.2021 17:46 | ||
Opravy a údržba | Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim | 199 | 18.4.2021 20:55 | ||
Naked bike | Super duke vs mt 10 | 26 | 14.4.2021 02:10 | ||
Naked bike | MT10 zkušenosti | 23 | 28.3.2021 21:12 | ||
Naked bike | Yamaha MT 10 decat výfuku | 10 | 16.3.2021 10:51 | ||
Přestavby | Odstín barvy | 5 | 10.11.2020 21:55 | ||
Silniční cestovní | Jakou motorku, opět a po x-té aneb univerzální motorka | 20 | 3.10.2020 16:03 | ||
Opravy a údržba | Manipulační stojan do garáže a stísněných prostor | 44 | 24.4.2020 05:32 | ||
Naked bike | MT-10 nebo S1000R | 22 | 12.4.2020 11:23 | ||
Pokec | Facebook stránka | 0 | 21.3.2020 16:33 | ||
Vybavení | Tourer kit Yamaha MT-10 | 4 | 10.12.2019 11:22 | ||
Japonské | MT10 vs MT10 SP | 21 | 27.10.2019 20:13 | ||
Naked bike | Yamaha MT 10 vs Ducati monster 1200s | 18 | 29.8.2019 20:47 | ||
Pokec o motorkách | MT10 nebo Tuono 1100RR | 7 | 26.1.2019 09:36 |
Skvělá. Co tahle máša z 1litru dostane, to je mazec. Je to sportovně cestovní a přitom nahatá střela...
MT10 SP. Co říct výstižného? Nebyla to láska na 1. pohled, ale na první otočení plynem. :)
Nastal čas změny. Chce to trochu něco jinyho
Bestie, ufo, zábava, cestování... to všechno a spoustu dalšího má prostě v sobě! Naprosto mně uchvát...
Vyspělá, nabušená motorka s moderní elektronikou.
Ve svém životě jsem vyzkoušel celou řadu motorek, ale nic mě nepřesvědčilo k tomu, abych si MT-10 ne...
Mám je rád nahatý. Je nahatá, krásná, spolehlivá a strašně mě baví.
MT-10 SP - liter, japonský pankáč.
T?žko popsat slovy, musíte se svézt a nekoukat na krásu
U zdi těsně za dveřmi stála slečna Tinkerová - s karatistickým výkřikem zaútočila. Všiml jsem si, že...
Vyspělá, nabušená motorka s moderní elektronikou.
Celkem impulzivně jsem došel k tomu, že nastal čas na změnu. Speed byl úžasná motorka, ale vývoj jde...
Nastal čas změny. Chce to trochu něco jinyho
Další level po MT-09 SP. Vzhledem k mé výšce se to zdá jako ideální hypernaked.
Vždy jsem po ní toužil a pokukoval . Konečně jsem našel tu pravou a sen se stal skutečností .
Lepší než jsem čekal :-) …. Na živo je to pěkný a veliký stroj, tedy alespoň verze SP - to lakovani ...
Prostě Japonec, ten nikdy nezklame.
MT-10 SP - liter, japonský pankáč.
Motorka byla mým snem od roku 2015 kdy vyšel první model. Motor CP4 je zkrátka zlatý grál a to chceš...
T?žko popsat slovy, musíte se svézt a nekoukat na krásu
Motor | |
---|---|
Průběh výkonu | 9.6/10 |
Spojka | 9.1/10 |
Vibrace | 9.1/10 |
Převodovka | 9.3/10 |
Mechanická hlučnost | 8.4/10 |
Zvuk | 9.3/10 |
Spolehlivost | 10.0/10 |
Brzdy | 8.2/10 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 9.1/10 |
Těsnost tlumičů | 10.0/10 |
Tuhost rámu | 9.5/10 |
Jízda | |
Sport | 9.8/10 |
Město | 8.6/10 |
Cestování | 9.0/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 8.3/10 |
Ceny servisu | 8.8/10 |
Servisní síť | 8.3/10 |
Dostupnost dílů | 9.0/10 |
Nabídka doplňků | 7.3/10 |
Servisní intervaly | 9.0/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 9.0/10 |
Pohodlí spolujezdce | 6.4/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 8.3/10 |
Ochrana jezdce cestování | 9.0/10 |
Ochrana spolujezdce | 8.4/10 |
Světla | 9.5/10 |
Nekoupili | Z důvodu |
---|---|
Aprilia Tuono V4 1100 Factory | Stach z kvality a servisu (po zkoumání různých FB. skupin). Menší univerzálnost. Cena. |
KTM 1290 Super Duke R | v roce 2024 už výběhový model- neměl jsem možnost otestovat. Obavy ze servisu a vyšší cena. |
KTM 1290 Super Duke R | Třeba někdy. |
Aprilia Tuono V4 1100/RR | Má ji kamarád a je to Italka. Bojím se servisu.. |
Suzuki GSX-S1000F | K yamaze mám blíž a klasickej řaďák by mi asi brzo přestal bavit. |
Triumph Speed Triple R | Už sem měl 2 a chtěl sem skusit něco víc |
KTM 1290 Super Duke R | Stejný motor mám v SAS a chtěl sem 4 válec |
Yamaha MT-01 | Ještě chci trochu sportovat |
KTM 1290 Super Duke R | |
KTM 1290 Super Duke R | Motor - v otáčkach, kde KTM končí je s Yamahou adrenalin :) Velký Duke je nepochybne beštia a svalnáč, ale viac mi padla do ruky MT-10. |
Ducati Streetfighter V4 | moc drahá |
Yamaha MT-09 | Moc malá na mě. |
Honda CB 1000R | Nebyla mi tolik sympatická jako Yamaha a je užší |
BMW S 1000 R | Posez, je to pouze oholená silnice |
Aprilia Tuono V4 1100 RR | MT 10 vyhovuje více. Motor, výkon. Pohodlí, přístup dealera... |
Suzuki GSX-S1000F | Design |
Aprilia Tuono V4 1100 RR | Diskutabilní spolehlivost, kratší servisní intervaly (dražší náklady na servis) a méně pohodlný posez. |
BMW S 1000 XR | Prostě skvělá, sedla mi na první posez motorem, ergonomií - hned jsem byl doma.. Ale ta cena... |
KTM 1290 Super Duke GT | Dvouvál není tak hladkej, jako 4vál. Nikde není testovačka na svezení a SDR je jiný (jel jsem - je to blázen, potápí se a tedy semiaktivní podvozek jsem nemohl vyzkoušet) |
Yamaha XSR 900 |
Jakou | Z důvodu |
---|---|
Aprilia Tuono V4 1100 Factory | MT10SP verze, víc panáčkovala a vzhledově za mě pěknější Tuono |
Aprilia Tuono V4 1100 Factory | Něco mě tam chybělo oproti Tuonu |
Suzuki GSX-S1000S KATANA | Přišlo mi to po vyzkošení Hondy a Katany jako overkill, takový velký mastodont |
Aprilia Tuono V4 1100/RR | Testoval jsem ji před rokem u prodejce, vadily mně vibrace v nizkých otáčkách a měl jsem pocit že zase tak o moc líp nejede. Pak široký posez - bolely mě z ní kyčle |
KTM 1290 Super Duke GT | Motor super, ale ten vzhled?! |
Honda CB 1000R | Menší výběr zánovních kusů a vyšší cena, plus vzhled CBčka. Navíc jsem na ní měl již několik koupených doplňků z modelu 2019 |
Kawasaki Z 1000 | Cena |
Suzuki GSX-S1000GT | Velmi vysoká spotřeba paliva, v této době docela nevýhoda. A celkem mě odradila kvalita zpracování a ty desítky vybouchlých motorů. |
BMW S 1000 R | bohužel nebyla žádná cenově přijatelná |
BMW K 1300 R | Odradila mě spojka ovládaná lankem a recenze na zahraničních fórech o zadřených motorech. |
Ducati Streetfighter 1098/s | Hrobka po bouračce |
Triumph Speed Triple | |
KTM 890 Duke R | |
Yamaha MT-09 | těžší, míň zábavná |
Suzuki GSX-S1000 | Hodně vysoká, nedosáhnu na zem. |
BMW S 1000 R | Vyšší ceny ojetin a design UFO, který mě neuchvátil. |
Suzuki GSX-S1000F | MT-10 (byla dlouho favoritem) je jiná. Neposedná podvozkem (krátký rozvor), brutální motor, hlavně ve středním pásmu a na nejostřejší mód. Naprosto nejlepší zvuk co jsem kdy za jízdy slyšel. Fakt mazec. Ale strašně digitální odezva motoru. Jakoby |
Kawasaki Z900 | Cenová kategorie, výkon |
Yamaha MT-09 | na prahu a blbnutí kolem komína zbytečně moc koní a kg |
Yamaha MT-09 | Vydoka cena, pro me zbytecny letec |
Ročník | Vložil | Soubor | Velikost | Poznámka |
---|---|---|---|---|
Nahrát manuál | ||||
2022 | SpikeMT | manual-yamaha-mt-10.pdf | 4.6 MB | Uživatelský manuál MT-10 SP (MY2022) |
2022 | Lopuch6 | mtn1000_-mt-10-_cz-2.pdf | 7.2 MB | uživatelský manuál MT10 2022 a dál v češtině. |
2017 | JAR7 | yamaha-mt-10.pdf | 9.3 MB | Yamaha MT-10 Owner's Manual |
2017 | Eros3 | yamaha-mt-10-sp-serv.pdf | 65 MB | Servisní manuál na MT-10 SP |
2017 | Eros3 | yamaha-mt-10-sp-owne.pdf | 9.0 MB | Yamaha MT-10 SP Uživatelský manuál |
2016 | Blesk90 | pb6728199e1e_1.pdf | 9.3 MB | AJ - uživatelský |
2016 | JAR7 | yamaha-mt-10-servi.pdf | 64 MB | Servisní manuál Yamaha MT-10 (EN) |