kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI
Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tifone píše: podle mého je to práce na páce ,ale
rád se poučím
no a kdyz mas metrovou paku a polozis na ni kilovy zavazi tak ziskas vetsi moment nez kdyz na pulmetrovou paku polozis dvoukilovy zavazi?
btw takovy 3litrovy iveco ma kolem 350Nm
trilitovej osobak bawo ma 400+Nm
to s tim tahanim privesu je sice fajn, ale cisla jsou pomerne jasny...
Naposledy editováno 15.03.2019 17:06:52
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Kroutící moment lze změřit na dynamometru. Na dynamometru lze změřit sílu na páce. A právě síla na páce je kroutící moment.
Pro lepší představu si představte například dětský kolotoč. K tomu budete muset vynaložit nějakou sílu, když budete kolotoč roztáčet přes určitou páku. A to je kroutící moment. Podle rychlosti toho, jak budete s kolotočem točit, se určí výkon. Pokud budete točit rychleji, bude větší kroutící moment i váš výkon. A tak nějak to platí i u motoru. Tam akorát figuruje ojní čep a rameno klikové hřídele.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tifone píše: Co je tedy kroutící moment?
Kroutící moment lze změřit na dynamometru. Na dynamometru lze změřit sílu na páce. A právě síla na páce je kroutící moment.
Pro lepší představu si představte například dětský kolotoč. K tomu budete muset vynaložit nějakou sílu, když budete kolotoč roztáčet přes určitou páku. A to je kroutící moment. Podle rychlosti toho, jak budete s kolotočem točit, se určí výkon. Pokud budete točit rychleji, bude větší kroutící moment i váš výkon. A tak nějak to platí i u motoru. Tam akorát figuruje ojní čep a rameno klikové hřídele.
ano sila na pace je kroutici moment. motor s vetsim zdvihem ma vetsi paku ... bohuzel ale nema stejnou silu, protoze aby zachoval stejny objem, musim s vetsim zdvihem zmensit vrtani. no a s mensim vrtanim dostanu mensi silu. protoze sila tam vznika jako dusledek tlaku: sila=tlak x plocha
to s tim kolotocem je picovina, to napsal nekdo koho bych nechal z fyziky propadnout...
Naposledy editováno 15.03.2019 17:44:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše: no a kdyz mas metrovou paku a polozis na ni kilovy zavazi tak ziskas vetsi moment nez kdyz na pulmetrovou paku polozis dvoukilovy zavazi?
btw takovy 3litrovy iveco ma kolem 350Nm
trilitovej osobak bawo ma 400+Nm
to s tim tahanim privesu je sice fajn, ale cisla jsou pomerne jasny...
Na telefonu se mi to nechce hledat. Ale oba jsou atmosféry a stejne palivo?
assassin píše: no a kdyz mas metrovou paku a polozis na ni kilovy zavazi tak ziskas vetsi moment nez kdyz na pulmetrovou paku polozis dvoukilovy zavazi?
btw takovy 3litrovy iveco ma kolem 350Nm
trilitovej osobak bawo ma 400+Nm
to s tim tahanim privesu je sice fajn, ale cisla jsou pomerne jasny...
Žádnej atmosferickej motor nepřesahuje moc přes 100Nm/litr objemu. Jen dvoutakt umí dvojnásobek, páč se každou druhou otáčku nefláká jak 4T. A to všichni tvrděj jak ten 4T táhne dole. Vše co je nad tuto hodnotu má na svědomí turbo - natlačit více než je objem válce - pak vznikne větší síla. Je více méně jedno jaký poměr zdvihu a vrtání motor používá. Jen u dlouhozdvihu se dostanem na pístovou rychlost, která už neumožní vyšší otáčky (aby něco neprasklo), které při stejném krouťáku dělají výkon. Jinak na kolech po zpřevodování dává stejný krouťák 200 koňová motorka jako 200 koňovej náklaďák - pokud bude zpřevodováno na stejný otáčky kol při otáčkách motoru odpovídajícím nejvyššímu výkonu. Otázkou je v tomto případě jen životnost. Motocyklovej motor by to ve srovnámí s motorem náklaďáku asi dlouho nevydržel.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
zmulin píše: Yamaha taky udělala R1M ,nebo jaký to bylo označení ne? Honda nasypanou verzi představovala kdy? 2 roky zpátky?
Udělala. Ale stačí to na Ducati ?
Pokud teda Ducati s Panigale V4R udělala něco, co jí pomohlo ve WSBK, tak přece další továrny mohou udělat to samý. Postavit ještě víc rejsink verzi, limitku, tam si naženou otáčky a mohou na tom být podobně. A když ta limitka bude fakt nasypaná, lhostejno z jaké továrny, myslím, že se to na krámě neohřeje. Lidi takový věci chtěj a maj na to prachy.
BTW v motorsportu (a nejen tam) se vždycky dělaly obdobné věci, prostě využití pravidel na maxium, nebo využití mezer v pravidlech. Pak buď zasáhne pořadatel změnou pravidel, nebo se ostatní přizpůsobí, tj. udělají to sasmé...
Naposledy editováno 15.03.2019 17:55:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše: ano sila na pace je kroutici moment. motor s vetsim zdvihem ma vetsi paku ... bohuzel ale nema stejnou silu, protoze aby zachoval stejny objem, musim s vetsim zdvihem zmensit vrtani. no a s mensim vrtanim dostanu mensi silu. protoze sila tam vznika jako dusledek tlaku: sila=tlak x plocha
Ano vrtani zmensim abych zachoval objem ale sila bude vetsi diky te páce. Hele je to moje teorie. Nehádam se. Ale kdyz jsem u motoru stejneho ojemu zvysil zdvih a podarilo se mi zachovat otacky (diky novym materialum,technologii........) vzdycky jsem mel na brzde vyssi vykon. Nejsem teoretik. Ale tak nejak me z toho vychazi vetsi kroutak.
E ted mluvim o benzinovem modelarskem dvoutaktu bez turba
Naposledy editováno 15.03.2019 17:58:51
Tifone píše: Na telefonu se mi to nechce hledat. Ale oba jsou atmosféry a stejne palivo?
oba jsou diesel s turbem. atmosferickej nakladak a stejnej objem sportak ... navic na stejny palivo, to se fakt blbe hleda. kazdopadne i tak plati ze to iveco uveze 8t, to bawo tezko...
s prikladem nakladak vs ferrari jsi prisel ty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Attim píše: Udělala. Ale stačí to na Ducati ?
Pokud teda Ducati s Panigale V4R udělala něco, co jí pomohlo ve WSBK, tak přece další továrny mohou udělat to samý. Postavit ještě víc rejsink verzi, limitku, tam si naženou otáčky a mohou na tom být podobně. A když ta limitka bude fakt nasypaná, lhostejno z jaké továrny, myslím, že se to na krámě neohřeje. Lidi takový věci chtěj a maj na to prachy.
BTW v motorsportu (a nejen tam) se vždycky dělaly obdobné věci, prostě využití pravidel na maxium, nebo využití mezer v pravidlech. Pak buď zasáhne pořadatel změnou pravidel, nebo se ostatní přizpůsobí, tj. udělají to sasmé...
BMW ma taky nejakou nasypanou editku ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tifone píše: BMW ma taky nejakou nasypanou editku ne?
Jo, ale tam je tolik karbonu, že se to nevejde do pravidel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
z.a.j.o.c.h píše: Jo, ale tam je tolik karbonu, že se to nevejde do pravidel
No BMW co na to rict ty sou marny ve vsech zavodnich kategoriich motorek.
Si pamatuju jak s velkou slavou vstoupili do endura. Nakoupili nej jezdce mechaniky a ? Hovno
Naposledy editováno 15.03.2019 18:10:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Attim píše: Udělala. Ale stačí to na Ducati ?
Pokud teda Ducati s Panigale V4R udělala něco, co jí pomohlo ve WSBK, tak přece další továrny mohou udělat to samý. Postavit ještě víc rejsink verzi, limitku, tam si naženou otáčky a mohou na tom být podobně. A když ta limitka bude fakt nasypaná, lhostejno z jaké továrny, myslím, že se to na krámě neohřeje. Lidi takový věci chtěj a maj na to prachy.
BTW v motorsportu (a nejen tam) se vždycky dělaly obdobné věci, prostě využití pravidel na maxium, nebo využití mezer v pravidlech. Pak buď zasáhne pořadatel změnou pravidel, nebo se ostatní přizpůsobí, tj. udělají to sasmé...
Yamaze tak nějak obecně vytýkaj,že je slabá a ani nevim čim přesně je ta nasypanější lepší.Každopádně Honda už zbrojí.Sem si nemoh vzpomenout na tu předraženou RC verzi za 5mio.Ta se taky prodala... Ale je fakt,žemít ty prachy,tak si taky kupuju píčoviny i když je nevyužiju.Na WSBK už se připravujou :
https://motosvet.cz/...jiz-v-roce-2019.html
Zní to podobně,jako postup Ducati
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Naposledy editováno 15.03.2019 18:21:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tifone píše: No BMW co na to rict ty sou marny ve vsech zavodnich kategoriich motorek.
To neni tak uplne pravda...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Attim píše: assassin> vidíš a právě u nový S1000RR mi vadí to, že už to nemá ten asymetrickej osobitej design, ale už to vypadá jak Honda ...
ja to mam to samy, ale predpokladal jsem, ze tim osklivym predkem mysli tifone prave tu asymetrii tak jsem hledal foto s novou ... ktera uz je proste jak nemecka ducati :(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Jako ta nová není ošklivá, to ne, ale už tak nějak plyne s davem což je škoda. A zároveň to asi nějak určuje design dalších BMW s tímhle motorem - S1000R, S1000XR, to si myslím, že bude podobnej jazyk. Za mě je trochu škoda, že taky nešli cestou přesazení ojničních čepů, protože jinak ten novej motor s variabilním časováním asi nebude vůbec marnej, zvlášť do nahatý motorky
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
dejf. píše: To neni tak uplne pravda...
OK beru z5 . A sypu popel na hlavu. Ale pouze pokud mas namysli GP.
Spravne jsem mel napsat ze to plati u motorek vychazejicich ze seriovych.
Tam nas masirujou jak jsou nej a skutek utek.
Naposledy editováno 15.03.2019 19:03:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Attim píše: assassin> jojo, tifáč určitě myslel tu asymetrii, nějak se mu z toho dělaj pupínky
Jako ta nová není ošklivá, to ne, ale už tak nějak plyne s davem což je škoda. A zároveň to asi nějak určuje design dalších BMW s tímhle motorem - S1000R, S1000XR, to si myslím, že bude podobnej jazyk. Za mě je trochu škoda, že taky nešli cestou přesazení ojničních čepů, protože jinak ten novej motor s variabilním časováním asi nebude vůbec marnej, zvlášť do nahatý motorky
Jo jo pupinky osypky a vubec a vubec nejvic z toho nejvic nejlepsiho nej nej nej cestovniho endůra GS
NPečko sorry
Naposledy editováno 15.03.2019 19:07:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Ivos píše: cibus> c-tek!!!
http://www.otos.cz/n...tnim-cidlem/ [/quote]
Pujdu do ni. Dik.