Téma: Retro -motocykly za socialismu
 
7.6.2011 v 11:25
Zajímavý pořad ČT,o našich stojích.koukněte ..ZDE

Naposledy editováno 07.06.2011 11:26:53
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 12:03 | Nahoru | #1
díky za odkaz

večer se na to v klidu mrknu

Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 12:07 | Nahoru | #2
tedka sem na to koukal,..... to az uvidi jezidedek, tak mu jebne

Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 13:11 | Nahoru | #3

Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 17:56 | Nahoru | #4
K tomu videu bych měl snad jen jeden komentář... zasraní komouši!

1 reakcí na tento příspěvek Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 18:39 | Nahoru | #5
Nikdo neví jak by to ve skutečnosti dopadlo, takže bych viděl dvě varianty. Ta první je "kde by jsme byli nebýt komoušů" a to v tom směru že se díky našim sovětským diktátorům nezamlouvalo jak se rozvíjíme a co vyrábíme a ta druhá zase ta že díky východnímu bloku Jawa vyráběla právě pro tento blok a právě proto jí moc neohrozila japonská konkurence, díky tomu se možná udržela, (Norton,Triumph, BSA a jiné slavné značky japonsko smetlo) takže nebýt izolace tak by Jawa už v 70-tých letech mohla být na smetišti dějin. A teď co je dobře? Každopádně je to cobykdyby.

Naposledy editováno 07.06.2011 18:40:58

Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 19:53 | Nahoru | #6
Díky!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 20:48 | Nahoru | #7
Katana> odpověď je naprosto jasná, platí ta 1.možnost co popisuješ, protože prototypy to jednoznačně dokazují. A nebo stroje pro plochou dráhu, světova špička pro řadu let. Špičkové motorky udělat uměli, jen nedostali povolení je začít vyrábět sériově.... bohužel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 21:07 | Nahoru | #8
Roman2bk> Tak potom by měla přijít na řadu otázka proč zanikl Norton, Triumph, BSA, Zündapp, Ariel a mnoho dalších úspěšných značek a oprostit se od nacionalistických myšlenek že "MY". Tihle výrobci taky nebyly žádný nuly.

1 reakcí na tento příspěvek Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 21:10 | Nahoru | #9
sezente nekde Jezidedka ja chci videt jak se tu zase bude rozcilovat jak komousi nic nepokazili a jak byli super a jak jawa pod jejich rukama jen prosperovala atd

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 21:11 | Nahoru | #10

Roman2bk píše: Katana> odpověď je naprosto jasná, platí ta 1.možnost co popisuješ, protože prototypy to jednoznačně dokazují. A nebo stroje pro plochou dráhu, světova špička pro řadu let. Špičkové motorky udělat uměli, jen nedostali povolení je začít vyrábět sériově.... bohužel



Já mám právě obavu, že žádná JASNÁ odpověď neexistuje. Jawa podle mě nevyrábělo, to co měla nařízeno, ale to co uměla a co se jí vyplatilo dělat. A uměla samozřejmě mnohem víc - což prototypy a závodní speciály skutečně dokazují. Ale ta nejdůležitější otázka je zda by to uměla vyrábět konkurenceschopně a na to se odpověď nikdy nedozvíme.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 21:23 | Nahoru | #11
Katana> no tak dobře, připouštím že i pak by mohly mít Jawa a ČZ problém a mohly by třeba i krachnout, např. v 90.letech, ale kdyby měly od 50. do 80.let volné pole působnosti a mohly by sériově vyrábět, to co dokázali vyvinout a dodávat to na všechny ty trhy, kam se Jawa a ČZ vyvážely, tak by toho vyrobili mnohem více a kvalitnějšího a také by např. Jawa 500 OHC nebyl poslední domácí 4-takt a ještě k tomu v dnešní době tak předražený, a nebo by byl, ale po něm by během těch desetiletí vyrobili dalších x 4-taktních modelů, dvou a 4-válců a s objemem nad 500ccm, tak bychomo tady měli na čem jezdit prostě byl by větší výběr z domácích jetých značek, kdo by chtěl, mohl by jezdit a cestovat hrdě na domácí 4-taktní motorce.
Teď, pokud nechci 2-takt a nechci moc starého veterána (a už vůbec ne drahého), tak myslím že moc možnosti nemám.... (Jawu s cizím motorem nepovažuji moc za český stroj)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 21:34 | Nahoru | #12
Dave81> uvedu příklad - Škodovka. Před revolucí v regionu žádané auto, východní němci, poláci a maďaři jej chtěli, bylo to lepší auto, než co měli oni. Pak vstoupil do Škodovky zahraniční investor a kde je Škoda dnes, to víme. Proč do ní vstoupil? Byla dobrá, Škodovky byly prostě na špici, co se týče osobních aut vyráběných ve východním bloku.

A teď Jawa a ČZ - jasně že by to bylo horší, protože evropské motocyklové firmy jsou na tom podstatně hůř, než evropské automobily.... jo, uznávám. Ale kdyby Jawa a ČZ mohly více do výroby prosazovat to co dokázaly vyvinout a byly by nejlepšími motockylovými firmami ve východním bloku, navíc se zákazníky z celého světa, skoro ze všech kontinentů, tak si myslím že i nějaký investor ze západu by se našel.

PS: dodatek na závěr v tomto cestopise máme ve 2.fotoalbu fotky z návštěvy rozhledny Puijon torni ve městě Kuopio ve Finsku a dole v pokladně mezi pohlednicemi..... no vidíte sami. Srdce vlastence hned poskočí


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:01 | Nahoru | #13

Cuba_GSXR píše: sezente nekde Jezidedka ja chci videt jak se tu zase bude rozcilovat jak komousi nic nepokazili a jak byli super a jak jawa pod jejich rukama jen prosperovala atd



No já bych řek,že není komunista jako komunista.Ti co ty stoje vymýšleli a výtvářeli konkurence schopné prototypy určitě tomu režimu věřili,a žili v tom,akorát nechápali nesmyslná jednání a uvažování tehdejších vlád,pod tvrdou nadvládou SSSR.
Kdyby se to v roce 68 uvolnilo(nezávislost od SSSR),tak jak hodně lidí doufalo,tak věřím že dnes jsme dál,než dnes.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:04 | Nahoru | #14

PajaZR píše: No já bych řek,že není komunista jako komunista.Ti co ty stoje vymýšleli a výtvářeli konkurence schopné prototypy určitě tomu režimu věřili,a žili v tom,akorát nechápali nesmyslná jednání a uvažování tehdejších vlád,pod tvrdou nadvládou SSSR.
Kdyby se to v roce 68 uvolnilo(nezávislost od SSSR),tak jak hodně lidí doufalo,tak věřím že dnes jsme dál,než dnes.



souhlasim... to vi kazdej kdo ma aspon IQ vosiho hnizda... az na par jedincu tady

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:05 | Nahoru | #15
Roman2bk> Tak škodovka určitě nebylo TOP ve východním bloku.řekl bych že hrůza.zastaralé,hodně nekvalitní.
Ale to jsem trochu odbočil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:26 | Nahoru | #16

PajaZR píše: Roman2bk> Tak škodovka určitě nebylo TOP ve východním bloku.řekl bych že hrůza.zastaralé,hodně nekvalitní.
Ale to jsem trochu odbočil.


A já bych zase řekl, že toho o československém průmyslu a jeho schopnostech za socializmu moc nevíš. Doporučoval bych Ti shlédnout dokumenty z cyklu Zašlapané projekty České televize Ostrava.

Že tahle republika měla našlápnuto k hodně vysokým metám je bez debat. Nebýt násilného zásahu ze strany nacistického Německa a posléze Sovětského svazu, je velmi pravděpodobné, že bychom dnes měli mnohem vyšší životní úroveň než máme. Viz například jen budování silniční sítě, to je kapitola sama pro sebe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:32 | Nahoru | #17

Petřičák píše: A já bych zase řekl, že toho o československém průmyslu a jeho schopnostech za socializmu moc nevíš. Doporučoval bych Ti shlédnout dokumenty z cyklu Zašlapané projekty České televize Ostrava.

Že tahle republika měla našlápnuto k hodně vysokým metám je bez debat. Nebýt násilného zásahu ze strany nacistického Německa a posléze Sovětského svazu, je velmi pravděpodobné, že bychom dnes měli mnohem vyšší životní úroveň než máme. Viz například jen budování silniční sítě, to je kapitola sama pro sebe.



Ale to já vím! Roman se zmiňuje o autech vyráběných,prodávaných,prý TOP.Přečti si muj nazor o dva řádky víš

2 reakcí na tento příspěvek Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:34 | Nahoru | #18
Tak je ovsem perfektni sledovat jak za dvacet let kapitalismu nas prumysl vzkveta a jak dnes konecne kdy tomu neveli debilni komanci , ale ti chytri, vyrabime motorky , ktere vyvazime do celeho sveta a ktere vyhravaji ve vsech svetovych soutezich

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:36 | Nahoru | #19

PajaZR píše: Ale to já vím! Roman se zmiňuje o autech vyráběných,prodávaných,prý TOP.Přečti si muj nazor o dva řádky víš


Omlouvám se, všimnul jsem si toho až dodatečně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:37 | Nahoru | #20

Creck píše: Tak je ovsem perfektni sledovat jak za dvacet let kapitalismu nas prumysl vzkveta a jak dnes konecne kdy tomu neveli debilni komanci , ale ti chytri, vyrabime motorky , ktere vyvazime do celeho sveta a ktere vyhravaji ve vsech svetovych soutezich



Neprovokuj Ber to tak že v roce 1990 začínali od nuly a ještě s dluhy,a z hovna bič neupleteš.

Naposledy editováno 07.06.2011 23:38:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:40 | Nahoru | #21
PajaZR> s dluhy ? muzes mi najit statni dluh v r.1989 ?

Naposledy editováno 07.06.2011 23:40:41

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:42 | Nahoru | #22

Creck píše: Tak je ovsem perfektni sledovat jak za dvacet let kapitalismu nas prumysl vzkveta a jak dnes konecne kdy tomu neveli debilni komanci , ale ti chytri, vyrabime motorky , ktere vyvazime do celeho sveta a ktere vyhravaji ve vsech svetovych soutezich


No ono je otázkou, nakolik nám těch dvacet let skutečně vládne kapitalizmus a ne zasloužilé kádry. Je veřejným tajemstvím, že celá sametová revoluce byla pouhou šaškárnou pro pracující lid, jelikož komunistickým pohlavárům začaly vonět výdobytky západu.

Spíš než z minulosti začínám mít obavu o naši budoucnost. Jelikož vládnoucí kádry se zjevně inspirují v možnostech Číny a věci jako lidská práva a svobody pro ně začínají být přítěží...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:44 | Nahoru | #23

Creck píše: PajaZR> s dluhy ? muzes mi najit statni dluh v r.1989 ?



Státní dluh asi ne.Ale podnik se stavěl na vlastní nohy a IVANI už žadný jawy nebrali,jawa vyráběla na dluh,vyráběla jawy na louky.Je to jedno k druhýmu+ nezkušenosti v kap.systému.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:44 | Nahoru | #24

Creck píše: PajaZR> s dluhy ? muzes mi najit statni dluh v r.1989 ?


Tak, tak... Československo bylo v době pádu komunismu relativně bohatým státem bez dluhů. Naopak, mnoho států dlužilo nám, zejména Rusko a nebylo to málo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:50 | Nahoru | #25

PajaZR píše: Státní dluh asi ne.Ale podnik se stavěl na vlastní nohy a IVANI už žadný jawy nebrali,jawa vyráběla na dluh,vyráběla jawy na louky.Je to jedno k druhýmu+ nezkušenosti v kap.systému.


No nevím co myslíš tou výrobou na dluh... To jako že ty motorky lidem rozdávali na leasing? Výroba běžela setrvačností a protože to nikdo nekupoval, plnily se sklady dokud bylo místo a bylo z čeho vyrábět. Zkušenosti v podmínkách kapitalismu mohly mít vliv, ale pouze okrajový, jelikož JAWA vyráběla zboží, které bylo na západních trzích neprodejné a východní trh neměl čím platit.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

7.6.2011 v 23:58 | Nahoru | #26

PajaZR píše: No já bych řek,že není komunista jako komunista.Ti co ty stoje vymýšleli a výtvářeli konkurence schopné prototypy určitě tomu režimu věřili,a žili v tom,akorát nechápali nesmyslná jednání a uvažování tehdejších vlád,pod tvrdou nadvládou SSSR.
Kdyby se to v roce 68 uvolnilo(nezávislost od SSSR),tak jak hodně lidí doufalo,tak věřím že dnes jsme dál,než dnes.


S tou tvrdou nadvládou to taky není tak úplně pravda. Tento národ má totiž v mnoha ohledech sklony k tomu býti papežštějším nežli samotný papež. Budeš se divit, ale spousta dobrých nápadů skončila na stolech českých a nikoli sovětských komunistů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 00:15 | Nahoru | #27

Petřičák píše: No nevím co myslíš tou výrobou na dluh... To jako že ty motorky lidem rozdávali na leasing? Výroba běžela setrvačností a protože to nikdo nekupoval, plnily se sklady dokud bylo místo a bylo z čeho vyrábět. Zkušenosti v podmínkách kapitalismu mohly mít vliv, ale pouze okrajový, jelikož JAWA vyráběla zboží, které bylo na západních trzích neprodejné a východní trh neměl čím platit.



Nepíšeš nic nového.a neber každé slovíčko doslovně

1 reakcí na tento příspěvek Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 00:30 | Nahoru | #28
No uzavrel bych to znamou vetou odborarskeho bose. Komanci nas vedli 40 let do prdele, novodoba slechta nasla rychlou zkratku.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 01:20 | Nahoru | #29

Creck píše: No uzavrel bych to znamou vetou odborarskeho bose. Komanci nas vedli 40 let do prdele, novodoba slechta nasla rychlou zkratku.


Lépe se to snad ani nedá napsat.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 01:29 | Nahoru | #30

PajaZR píše: Nepíšeš nic nového.a neber každé slovíčko doslovně


V tom případě pardon, z toho textu to úplně nevyplývalo...

Edit: On by totiž východ měl zájem i dál, jejich trh je v tomto směru prakticky bezedný a uvědomují si to velmi dobře i dnešní kapitalisti. Problém byl jen v tom, že neměli čím platit. Na tohle dojely i větší podniky než byla JAWA, pražská ČKD Tatra je zářným příkladem i když tam to bylo složitější. Ironií osudu je, že zatímco Rusko se díky ropě a zemnímu plynu dokázalo slušně postavit na nohy, imperialistickému Západu začínají docházet prachy.

Naposledy editováno 08.06.2011 01:36:38
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist