Je krásná, když stojí je jak socha a konečně moje...Mandellinka v barvě Giallo corsa. ...jaký nádherný název pro obyčejnou žlutou barvu.
Motorka koupena od santacruz (Hradec Králové) - Opravdu nekecal...vypadá jako by právě sjela z výrobní linky, najeto pár tisíc km a po velmi pečlivém prvním majiteli. Prodejce byl ochotný mi ji podržet, než jsem pro ni mohl dojet. Velmi příjemné a férové jednání.
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi Bellagio 940: Byla v nejužším výběru s Grisem, které se mi nakonec zalíbilo víc.
Triumph Bonneville 900: Krásná mašina, ale hodně drobná. Nenaskytl se kousek, co by mě zaujal.
Kawasaki W 800: Královská hřídel...nádhera, ale 35 kW ve dvou?
Triumph Thruxton 900: Po Thruxtonu jsem pokukoval delší dobu, byl to žhavý semifinalista, ale splněný sen je Guzzi.
Moto Guzzi Breva 1100: Co napsat...je až moc dokonalá a praktická:-D
Moto Guzzi Griso 1100: V době koupě nebyly se s doložitelným servisem.
Moto Guzzi Griso 1200 8V: Cena.
Moto Guzzi Sport 1200 8V: Opět moc dokonalá a praktická.
První dojmy - Při startování se motoru nějak nechce, jak by chtěl, aby ho člověk poprosil a ukázal, že opravdu stojí o to, aby se projel. Jakmile naskočí tak to začne - symfonie mnoha různých zvuků, na které není člověk po přechodu z japonců zvyklý. Řazení rychlostí rozhodně nejde tak lehce, jedničku je třeba opravdu kopnout. A zvuk zmáčklé spojky...je to normální? ...Ano je! Nasednu, kopnu za jedna a vííí...prostě nebylo jiné východisko než ji vzít domů.
Motorku bych doporučil pro - Je opravdu hooodně nepraktická, ale nezvyklá a krásná, člověk se sám musí rozhodnout co chce.
Doplňky na motorce - Nic, je ponechána tak, jak ji ve fabrice vysochali.
Recenze
Proč jsem si vybral Guzzi? Když jsem poprvé viděl v 15ti letech V11 v žluto-limetkové metalíze, tak jsem začal toužit po Guzzině. V okolí je nikdo neměl a všichni mi radili: Itala? ...ne ani omylem, vyhni se tomu! Ale ty Italský motky maj něco do sebe a designově překrásný a motorově prostě jiný. Pár let zpět jsem chtěl kupovat Brevu 11ku nebo Bellagio a Griso se mi dost nelíbilo, ale jak na něj člověk porát kouká, prohlíží linie a detaily, tak se nějak zavrtá do hlavy a nepustí...Po roce to bylo už jedině Griso. Sice jsem ještě trochu koketoval s klasickými Triumphy, ale to má ještě čas...a kdo ví jestli po Guzzi vůbec. Sice Griso, ale jaký 850, 11ku nebo 12ku? Bohužel 12 je cenově mimo. Tak padla volba na 850 nebo 11ku. Byla možnost koupit 1100ku s nedoložitelným servisem a více majiteli, nebo za stejnou cenu koupit 850 po prvním majiteli s najetými 8tis. km a řádně vyplněnou serviskou. Zvolil jsem raději krásnou 850 - co se musí točit aby vůbec jela... (tohle přirovnání z fóra je přesný)
Při bližším a nezaujatém poohlídnutí si člověk uvědomí, že je Griso strašně nepraktický:
- Úložné místo? Možná tak na techničák a zelenou kartu. Řešení: batoh
- Pozice řidiče: ruce a kolena od sebe, nohy dozadu a pupek se díky nízké nádrži o ni neopírá
- Spolujezdec? Dá se, ale neustále si stěžuje na rychlost a že se nemůže pořádně zapřít o nádrž - prostě nedosáhne.
- Spotřeba: jo žere to víc než předchozí Japonci, ale sen je sen.
- Nastavený tvrdší podvozek je paráda na hladký asfalt, ale na běžný český tankodrom to není.
- Kufry? Na co? Je to na lítačku kolem komína.
- Stojan je hodně kopnutej ve předu. Člověk má trochu strach, aby nelehnul už při sundavání stojanu
- Šroubovák údajně vždy s sebou - jak se mrška klepe, tak občas je prý třeba něco dotáhnout. Zatím jsem ale nic nedotahoval.
- Posměch od borců s Japíkama na benzínkách a lidí, co říkaj, že motor vypadá jak z kompresoru. - stejně člověk ví, jak to je
- Obavy z toho kam dávat na servis.
...jakmile, ale znova mrkneš na motku, tak to prostě neřešíš. Je taková, jakou ji výrobce zamýšlel - nepraktická designovka.
Zatím najeto cca 300 km. Jízdní vlastnosti jsou super, krásně ovladatelná a ty vibrace co k tomu patří. Je to neskutečný vibrátor, co na volnoběh poskakuje na stajánku. Z BTčka jsem si zvykl na řazení jen 4, 5 mimo město a tady to nejde. Holt nižší krouťák, ale zase s mnohem větší ochotou jít do otáček a pak vystřelí jako raketa.
Zvuk to je kapitola sama pro sebe, to 3 tis. skoro nic, ale nad tou hranicí to začne. Navíc se mi hrozně líbí prdlání do laufu při brzdění motorem.
Díky nižší nádrži a těžišti se mi s ní lépe manipuluje na místě než z BTčkem. A jak letí do zatáček, paráda.
Pořízena na vyvětrání hlavy kochačkou nebo svižnější kochačkou okolo komína, ne na dlouhý cesty a závodění. Na to snad ani není stavěná. Je dost těžká, on ten ingot s válci neco váží, ale po rozjetí to člověk necítí. Podvozkově je super. Akorát batůžek si stěžuje, že proti BTčku je to děs - nemá se jak zapřít a víc nadskakuje.
9/2016 Něco málo najeto a zjištěno pár poznatků.Např., že se moc nehodí pro jízdu ve dvou na rozbité české silnici, proti BT má tvrdší podvozek naladěný víc do sportovna. Pro manželku je utrpení zvládnout vzadu víc jak 100 km (tvrdší podvozek a sedátko). Ovladatelnost je úžasná a krásně se vodí do zatáček. Pořát zkoumám tu hromadu zvuků co motorka vydává a říkam si jestli je to normální, holt hledám chyby, kde nejsou. Je hrozně návyková, s obrovským "fun faktorem". Člověk má díky vibracím, zvuku a jízdní pozici pocit, že letí mnohem víc a i si to víc užívá. Což je pro mě obrovské plus. Nemůžu se dočkat až se zase proletím.
Reálná spotřeba ve 2 je (6 - 6,7) l/100 km.
Řidítka jsou v městském provozu opravdu hodně široká.
Plánuji pořídit padací rám Stucchi, teda pokud se mi jej vůbec podaří sehnat.
12/2016 Padací rámy jsou doma... Vzhledem k tomu, že je již Stucchi nevyrábí, tak velký dík p. Weingartnerovi, který sehnal přes své známé jeden kousek v lesklé černé barvě. A tak má Guzzinka pěkný vánoční dárek. Cena za dvě ohlé trubky je oproti Japoncům darda, ale co by člověk neudělal pro svého mazlíka.
5/2017 První projížďka rovnou na pravidelný servis, po zimním spánku hned chytla, což mě teda hodně překvapilo. Úplně jsem zapomněl na ty šílený zvuky co se z motoru linou na volnoběh. Motorku jsem svěřil na servis DMoto - nové filtry, všechny oleje, svíčky, brzdovka, seřízení ventilů a přitvrzení zadního tlumiče (preventivně servis pro nájezd 10tis.). Namontován padací rám Stucchi a musím říct, že vypadá ve skutečnosti velmi decetně a lépe než na fotkách. Aktuálně najeto 8750 km.
10/2017 Zimujeme. Letos to byla bída, najeto jen pár set km, čím dál tím méně času.
4/2018 Po zimním absťáku konečně krásné počasí a opět velké překvapení po dlouhém zimním spánku...Guzzi chytla a hned napoprvé
5/2018 Koncem měsíce provedena nová technická.
4/2019 V plánu nová baterka a pravidelný servis předsezónní servis (oleje, filtry a seřízení ventilů). Dále v plánu změkčení zadního tlumiče na české tankodromy.
5/2019 pravidelný servis v DMoto - najeto 9700 km. Preventivně seřízení ventilů (výfukové měly trochu větší vůli), nové všechny oleje, filtry, svíce a brzdovka. Cena za servis celkem raketa...ale kdo chce opici... Koupena nová Yuasa, tak snad aspon zase 4-5let vydrží.
8/2019 Konečně jsme se dostali přeš 10 tis. km. Tolik krásných dní a tak málo času.
5/2020 Sezona zahájena a prvních 130 kiláků po zimě za námi.
6/2021 Opožděné probrání z zimního spánku, 10786 km, nové Pirellky Angel GT a pravidelný servis.
Na Motorkářích mám několik oblíbených profilů motorek, kam se stále vracím, abych se pokochal alespoň pohledem. A tenhle je asi ten nejoblíbenější. Griso je nádherná motorka a tahle barevná kombinace mu sluší asi nejvíc. Máš v garáži skvost!
Krásná barva a motorka. Je to náhodou svižný stroj který když se točí umí parádně mazat. Fakt jsem byl velmi překvapen. Tak ať dobře slouží ahoj
Hodně zajimavá motorka a fajn popis.
Krásavica. ...je medzi kandidátmi na (raz) budúcu motku.