1.Mám na tom elektronickej otáčkoměr, ale mám pocit, že né zrovna funkčí. Ručička se pohybuje od 1-2tis otáček, což je očividně špatně. Je možné, že jsem při montáži špatně připojit konektory na civky. Jak to má správně být? Mám 2 drátky připojené na jednu cívku, nemají být každý na jedné cívce? Co jsem tak spozoroval tak ten tachometr je taky jen na parádu, nevím jestli jedu 60 nebo 90
2.Další věc je, že v motoru ( ve válcích ) neco... jakovy cvaká, dost nerad bych něco zanedbal. Je to normální (až tak moc tomu nerozumim)?
3.Mám pocit,že mi moc Jawka nejede, na 4 to valim 80-90 (těžko říct)a dál se jí moc nechce. Myslel jsem, že tyhle stroje jezdily 120-140. Rád bych taky někoho předjel cestou do práce.
4.Jakou máte spotřebu a jaký dáváte olej? Schroustne to i horší olej? Na nádrži mám nálepku 1:40 tak se toho poměru držim, ale výfuky jsou dost zahebelený olejem. Čím to?
Děkuji
Naposledy editováno 13.03.2012 22:33:40
Mrkni tady kdyby jsi chtels spojku typu 634 a máš na vždycky pokoj.
Naposledy editováno 13.03.2012 22:42:12
Jinak cukání spojky 638 je mýtus, který se neprojevuje na jiné motorce na světě
Naposledy editováno 14.03.2012 09:22:36
1 reakcí na tento příspěvek 350 a její výkon?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 a její výkon?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 a její výkon?
Mýtus...
Až budeš mít cestu do podkrkonoší, můžeš si in natura sáhnout hned na 5 takových mýtů, jsem ochoten zařídit postavit je v jeden den na jedno místo.
Nějakej tip?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 a její výkon?
O spojce 634 jsem už taky přemýšlel a pokud se problém nepodaří vyřešit, asi mi nic jiného nezbyde, protže jawku mám rád jezdím na ní po celý republice a mimo právě spojku nemám v podstatě žádný potíže. Je to spolehlivý stroj s takovou jakousi dřevorubeckou duší, chybějícím výkonem a poněkud rozcuchaným exteriérem.
Mám roční nájezd mezi 8 a 12 tis km a spojka je jediná skupina co stále a hlavně neúspěšně řeším.
Včera jsem se byl projet a asi takhle. Nehleďě na to, že mi z karbce (asi) teče benzín z výfuku olej je všechno celkem v cajku. Stále jsme nepřišel na to, proč mi nejde otáčkoměr a po pravdě už mi to je celkem jedno Tachometr je od 90 nepoužitelnej. Jediné co mě trápí, je ten výkon. 1-2-3 jde za plynem krásně, ale jak dam 4 tak přestane přidávat. Benzín tam jde a kohou přicpanej není. Když jedu delší dobu drtím na plnej (abych jel 100) tak se po chvíly "zakucká". Nezkoušel jsem zvedat jehlu, protože si myslím, že t o s tim nemá nic společného a vyšší spotřebu zrovna nepotřebuju (mělo to být úspornější než auto)
Krabce,kohoutek,filtry,svíčky vše je nové.
Furt mě vrtá v hlavě ten předstih, jestli to nejede kvůli němu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 a její výkon?
1. Ta vidlička je zajímavý problém, zejméma proto, že se o tom nikde nepíše
2. I dál Martin ED píše, že 250ED má de fakto stejnou spojku a není problém, takže možná v tom ten problém opravdu není. V konstrukci spojky myslím. A myslím, že ne. Všechny spojky jsou vlastně stejný. Většina. Ani olej na to nemude mít zásadní vliv. Myslím aby to na teplej olej kvůli oleji cukalo. Takže za
3. tip mám : Píšeš, že po výměně komplet spojky se problém se problém objevil znova. Takže v čem je 250 ED jiná? Ve způsobu pohonu, neboť má ozubená kola a ne řetěz, možná nemá kolo klínek na čepu klikového hřídele, možná má, to nevím, tento motor jsem viděl jen celý. ALE stalo se mi, že se mi protáčelo řetězové kolo primáru na klice a v tom bych viděl možnou příčinu škubání. Jednou jsem kolo nemohl sundat, bylo úplně zatavené do čepu, 8 stahováků, tři zničené, motomechnik mě s tím vyhodil, že to nejde a pomohl až autogen, kterým se kolo ne nahřálo, ale rozřezalo.... Právě při rozjezdu bych viděl možnost, že se to může projevovat, takže bych napřed toto 100% vyloučil. I jindy se mi stalo, že na čepu byla stopy po otáčení, neberu jen tu kritickou zkušenost. Takže buď silně dotáhnout, nebo na drážka-pero. Pak bych řešil teprve spojku. Podle mě to může být důvod proč po výměně spojky a bezvadném mechanismu vypínání, dobrých řetězech.... je vše stejné. A u některé to dělá a u jiné ne, i když je spojka stejná. No a občas někdo mění řetez primár se spojkou, takže většinou kvůli řetětu musí kolo z kliky dolů, dáš ho tam, dotáhneš a novou spojku a je to ok ale nemusí to být spojkou.
Moje mínění.
Měl jsem jenom unašeč omačkaný na šestihranu - myslel jsem na drážkové hřídeli, která pochopitelně není šestihran.. tak upřesňuji.
Když jsem se na to ptal, proč na klik hřídeli není drážka+pero na řetězové kolo, bylo mi řečeno, že je to zbytečný, že kužel to podrží. No, řekl bych, že rotující klika jawy s cca max. 30 Nm zase není tak malá energie.
pak mě napadá nějaká úpravy vypínacího mechanismu, ale to bych řešil až pak. Prostě podle mého je 638 spojka dobrá a není dúvpd, proč by 634 měla být lepší. Každý píše, že lepší je, ale Proč, co je konstrukční důvod, to já nevím. Kdo to ví, ať mi to napíše.
250ED má sice téměř stejnou spojku, ale právě že "jen" téměř. Přeci jen je jinak uložená na hřídeli a nemá řetěz, patrně bude taky lépe vyvážená, rotující hmoty unášející lamely můžou pracovat v jiných vratných režimech a celková charakteristika průběhu pracovního cyklu té spojky je těžko srovnatelná s 638. Nebo lépe řečeno, já to porovnat neumím.
Domnívám se, že primární příčina cukání a škubání je v omezeném vratném pohybu při pouštění spojky. Je tam 5 lamel a 5 mezilamel a zcela jistě nejdou všechny rovnoběžně spolu, jinými slovy - nepracuje společně a rovnoměrně všech 10 třecích ploch, kdy jsou nepochybně některé lamely vyoseny od hypotetické vertikály. Může to být způsobeno vůlí lamel proti vnitřnímu unašeči, vůlí proti koši nebo podobnými vůlemi mezilamel, protože opotřebení lamel a mezilamel "zlobivé" spojky je rozdílné nejenom v jednotlivých lamelách, ale jsou patné rozdíly opotřebení pracovního mezikruží jedné každé lamely a mezilamely. Pozoroval jsem to na téměř všech (zlobivých) spojkách 638 které jsem viděl.
Pokud jsem kdy vyměnil lamely, tzn že všechny pracovní plochy byly stejné, makala nějaký čas dobře a postupně začala škubat. Je pozoruhodné, že zlobí většinou jen studená, proto se mi nechce věřit, že by na to měl nějaký podstatný vliv třeba vytahaný primár, nebo opotřebená řetězová kola.
Co se týče řetězového kola primáru na klice, rozhodně se mi neprotáčelo na čepu kliky protože:
1) nechalo by to na něm stopy
2) byl by to společný problém i na motorech a spojkách 634.
Dokonce si ani nemyslím, že by nějakou byť malou příčinou mohla být vůle v uložení koše, přesněji vůle mezi bronzovým futrem koše a přesným pouzdrem na hřídeli.
Prostě si myslím, že díky své konstrukci nedokáže spojka 638 zajistit rovnoměrný zpětný pohyb pracovních částí. Proč? Až to budu vědět, nebudu mít problém.
Ještě přidám jednu zkušenost. Loni jsem před sozónou vyměnil snad celou spojku a makala tak 4-5 tkm dobře. Pak jsem ji jednou v kopci při rozjezdu dost potrápil, ozval se téměř zapomenutý, nicméně známý zvuk a za krutého škubání šla na zadní a od té doby za studena prostě více či méně zlobila z čehož soudím, že došlo k nějakým deformacím pracovních ploch, ale za příčinu považuji pořád nějaký konstrukční nedostatek.
A mimochodem, ve středu jsem na obchvatu Olomouce propálil pravý píst , takže spojka je pro mě momentálně nedůležitá.
Nicméně každý nápad se hodí. Ale 300 kiláků od své garáže, kdy si mimo pístu musím koupit i golu nemám na experimenty prostor.
1 reakcí na tento příspěvek 350 a její výkon?
Na propálený a přidřený píst jsem dojel 100 km cestou z Hořic při velkých povodních, připadal jsem si jako na čz 125 co měl soused.. Bydlím 15 km od Ol, škoda, že s neměl kontakt, pomohl bych ti.
Skutečně si ale myslím, že cukání je problém právě té pracovní skupiny. jak jinak si vysvětlit, že po výměně to nějaký čas maká. Přirovnal bych to ke spojce u OA nebo NA. kde jsou přítlačný talíř a setrvák spolu vyvážené a broušené s velkou přesností. Pokud dojde k poruše rovinnosti jednoho dílu, auto při rozjezdu taky cuká a celé se klepe, rozjedeš se a poho, za jízdy řadíš a taky OK. A pak vezmi v úvahu, že v 638 je těch lamel 5 a třeba jen 2 jsou chybně sjeté. Netvrdím, že tohle je jediná a sparávná úvaha, ale každou jinou umím alespoň z nějakého důvodu vyloučit. Mimoto beru trochu kanibalsky ke spekulacím o příčinách disfunkcí 638 spojky informaci o potížích Jawy při najíždění sériové výroby modelu 638, kdy spojka byla jednou z příčin proč bylo třeba výrobu tohoto typu pozastavit a namísto něj šel do sériové produkce model 632. Pak taky pružná lamela. Není to výmysl nějakého Jardy z Kotěhůlek, je to regulérní díl z konstrukční dílny Jawy který má sloužit k odstranění disfunkce problémové spojky a jejím úkolem je snad jakási regulace vratných sil při spínání spojky.
Je možné, že se zaměřuji špatným směrem, ale pokud opakovaně vyměníš lanko, vypínací mechanismus, koš, vnitřní a vnější unašeč, pružiny, olej a já nevím co všechno, máš v tom nalito peněz jak za půl motky a vždy to maká správně jen po výměně lamel, nebo třeba jen mezilamel moc prostoru ke spekulacím nezůstává .
Jenom moje zkušenosti, ale připouštím, že je třeba chybně hodnotím.
.
Když nejde zašroubovat seřizovací šroub, udělej si prostě delší tyčku, to už jsem taky řešil.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |